دستگاه میکسر ( Ribbon Blenders )

بلندر یا مخلوط کن ها منجمله دستگاه هایی هستند که برای برای مخلوط کردن انواع مواد پودری به کار می روند. این پودرها می تواند مصارف صنعتی و شیمایی داشته باشند و با مصارف خوراکی. از انواع این میکسر ها می توان به میکسر دو جداره، میکسر های اسانس پاش و دستگاه میکسر ادویه و … اشاره داشت.

در حقیقت نام تجاری این ماشین ها دستگاه ریبون بلندر است و به دلیل داشتن پره های پروانه ای شکل تمام مخزن را پوشش می دهد که این ویژگی سبب می شود پودرها در هر کجای مخزن که باشند به طور یکنواختی در هم ترکیب شوند تا ماده به دست آمده دارای درصد یکسانی از مواد تشکیل دهنده باشد.

دستگاه میکسر ادویه

در بسیاری از مواقع یکسان بودن مواد تشکیل دهده یک ترکیب پودری حایز اهمیت فراوانی است. برای مثال اگر ترکیبات پودری، انواع ادویه جات باشد، مصلما اگر میزان پراکندگی چند ادویه مخلوط شده یکسان نباشد طعم و مزه دلخواه را نخواهد داد. یا در مصارف شیمیایی که بسیار حساس است گاهی نیاز است چندین پودر با درصد ها بسیار دقیق در هم آمیخته شود، اگر این میکس شدگی یکسان صورت نگیرد و مواد در برخی قسمت ها بیشتر و یا کمتر باشد ممکن است نتیجه مناسبی از ترکیب به دست آمده گرفته نشود و یا کیفیت کار پایین آید. پس در حقیقت بهترین وسیله برای یکسان سازی موارد پودری و گرانول ها این ماشین ها هستند.

همانطور که پیشتر بیان شد از دستگاه میکسر ادویه جات می توان به منظور مخلوط نمودن انواع چای، قهوه، زعفران، دارچین، فلفل و سایر پودرهای آشپزی و خوراکی استفاده نمود.

نوشته مرتبط
کاربرد دستگاه شیرینک پک
[vc_gallery type=”nivo” interval=”10″ images=”5517,5518,5519″ img_size=”750×526″]

قسمت هایی که با مواد در تماس هستند مانند مخزن و پره های میکسر از استیل و مواد بهداشتی قابل شستشو ساخته شده اند و به راحتی می توان به صورت دوره ای آن ها را تمیز و شستشو داد. همچنین حجم مخزن میکسر ادویه می تواند متغیر از ۱۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتر ساخته شود که با توجه به این حجم مقدار قدرت موتور نیز قابل تغییر است.

از این ماشین می توان به عنوان میکسر نسکافه، میکسر پودر کاکائو و سایر پودرهای مشابه استفاده نمود.

ماشین سازی پارسا صنعت البرز به صورت تخصصی طیف گوناگونی از انواع دستگاه میکسر پودر مانند : دستگاه ریبون بلندر | دستگاه ریبون بلندر دو جداره | دستگاه ریبون بلندر اسانس پاش | دستگاه میکسر ادویه و … را با بهترین کیفیت طراحی و تولید می کند. در صورت تمایل می توانید با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید.