پرکن مایعات غلیظ سیلندر پیستونی (پرکن مایعات ویسکوز)

دستگاه پرکن مایعات غلیظ سیلندر پیستونی قابلیت پرکردن مایعات غلیظ براساس حجم سیلندر را دارا می باشد. به طور مثال: سیلندر ۵۰۰ سی سی از ۵۰ سی سی الی ۵۰۰ سی سی ، سیلندر ۱۰۰۰ سی سی از ۵۰۰  سی سی الی ۱۰۰۰ سی سی .

مکانیسم عملکرد دستگاه پرکن سیلندر پیستونی

نحوه کار این نوع دستگاه پرکن مایعات بدین صورت است که سیلندرهایی بسته به تعداد نازل ها با حجم های کاملاً یکسان ساخته و بر روی دستگاه سوار می گردد. این سیلندر ها به شیرهایی دو طرفه مجهز می باشد. یک راه شیر به مخزن تغذیه دستگاه مرتبط بوده و راه دوم شیر با نازل در ارتباط می باشند. هنگامی که پیستون به سمت عقب حرکت می کند (لازم به توضیح است که  پیستون به دو صورت مکانیکی و یا پنوماتیکی قابلیت حرکت پیدا می کند) درون سیلندر خلا ایجاد شده و همزمان شیری که به مخزن راه دارد باز شده و فشار مکش باعث میشود مواد به داخل سیلندر مکیده شود.

چون حجم سیلندرها کاملا باهم برابر است حجم مواد وارد شده به داخل سیلندرهای دستگاه نیز کاملا با هم برابر می شود. در مرحله دوم پیستون به طرف جلو حرکت کرده و همزمان ورودی مخزن بسته شده و خروجی نازل باز می شود در نتیجه فشار پیستون، مواد داخل سیلندر به داخل نازل و از آنجا بطرف ظرف هدایت می گردد. دستگاه پرکن عسل نمونه ای کاربرد این دستگاه به شمار می آید.

مکانیسم سیلندر و پیستون خطای بسیار کمی (تقریباً صفر) داشته و از سرعت نسبتا بالایی برای بسته بندی برخوردار است. قیمت این نوع پرکن بالاتر از بقیه مکانیزم ها است و عموما برای مواد با ارزش استفاده می گردد.

دستگاه پرکن سیلندر پیستونی اتوماتیک و دستگاه پرکن سیلندر پیستونی نیمه اتوماتیک دو محصول پارسا صنعت البرز محسوب می شوند که با مکانیزم رفت و برگشتی پیستون در داخل محفظه سیلندر عملیات تزریق مواد با ویسکوزیته بالا را به عهده دارند.

نوشته مرتبط
دستگاه پرکن مایعات رقیق ثقلی

مشخصات فنی پرکن سیلندر پیستونی

  • جنس شاستی از آهن St37 (پروفیل ۴۰*۴۰)
  •  روکش کاور استیل ۳۰۴ نگیر
  • مخزن ۱۵۰ لیتری استیل ۳۰۴ نگیر
  • دارای ۶ متر نوار نقاله استیل
  • سیلندرها از جنس استنلس استیل بوده و برای مواد غذایی و دارویی و بهداشتی کاملاً مناسب می باشد

توضیحات تکمیلی :

  • زمان تحویل دستگاه پرکن سیلندر پیستونی : یک ماه بعد از عقد قرار داد
  • گارانتی: از زمان نصب به مدت یک سال
  • خدمات پس از فروش: از زمان نصب به مدت ۱۰ سال