اهمیت دستگاه های بسته بندی

اهمیت دستگاه های بسته بندی صنعت بسته بندی به عنوان یکی از ابزارهای کارآمد سال هاست که مورد توجه ویژه کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است.

اهمیت دستگاه های بسته بندی در این دنیای رو به پیشرفت و نقش تعیین کننده آن در نگهداری، شکیل شدن کالا ، سهولت حمل ونقل ، طول عمر و استحکام و… به قدری است که گاهی اهمیت آن در جلب مشتری بیش از کیفیت محتوی است.

اهداف بسته بندی

به صورت کلی می توان اهداف بسته بندی را به شش مورد زیر خلاصه کرد:

  • محافظت فیزیکی : محافظت مواد داخل بسته دربرابر فشار و ضربه
  • لایه و مانع محافظتی : محافظت در برابر گرد و غبار و هوا و سایر گازها
  • اطلاع رسانی : درج چگونگی حمل و یا بازیافت بسته و حتی محصول
  • بازاریابی : ترغیب خریدار با نقوش و طراحی روی آن
  • ایمنی : سلامتی و حفظ محصول با ایجاد تدابیر محافظتی و ایجاد ایجاد پوشش محافظ
  • سهولت : سهولیت به معنی جابجایی راحت، باز و بسته نمودن مناسب بسته، توزیع و … می باشد

استفاده از شیوه های گوناگون بسته بندی سوای اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا میبخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.

بسته بندی - اهمیت دستگاه های بسته بندی
بسته بندی

توجه ناکافی به موازین صنعت بسته بندی بهداشتی موجب گشته است که محصولات مختلف غذایی کشور علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگی های ثانویه و یا عرضه در اندازه ها و اشکالی خارج از استاندارد یا پسند بازار هدف نتوانند به بازارها راه پیدا کند.

نوشته مرتبط
مقایسه انواع سیستم های قدیم و جدید بوجاری

بدیهی است با استفاده از دستگاه هایی نظیر شیرینگ پک و سایر تجهیزات بسته بندی بسته بندی می توان محصول را از زمان تولید تا مصرف به بهترین شکل هدایت نمود .

تولید کننده دستگاه های بسته بندی

شرکت پارسا صنعت البرز با بیش از ۱۵ سال سابقه کار این افتخار را دارد که طیف گسترده ای از دستگاه های بسته بندی اولیه و تجهیزات مرتبط آن مانند : دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک ، دستگاه فویل سیل حرارتی ، دستگاه شیرینک تونل بزرگ ، دستگاه نوار نقاله ، دستگاه پرکن مایعات ، دستگاه کیسه پرکن والو دار ، دستگاه پرکن کیسه لودسلی ، دستگاه بوجاری ، دستگاه میز ترافیک  و … را برای تکمیل عملیات بسته بندی ای بهداشتی تر و قابل رقابت تر طراحی و تولید نماید.