دستگاه پرکن پودری

پرکن ها انواع مختلفی دارند، از پرکن مایعات گرفته تا انواع پودر و گرانول همگی جزو خانواده پرکن ها به شمار می روند. دستگاه پرکن پودری می توانند اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک تولید شود و عملکرد پرکردن بر اساس وزنی یا تایمری قابل هدایت باشد .

به دلیل اینکه معمولا پرکن پودری در تیراژ بالا کار می کند دقت وزن مواد پر شده از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل شرکت های معتبر با استفاده از سیستم های توزین وزن نوین می کوشند دستگاه تولید شده در حداقل تولرانس و خطای پر کردن تولید شود .

دستگاه پرکن - دستگاه پرکن پودری
نحوه کار کرد یک دستگاه پرکن ساده بر اساس وزن

نحوه مدیریت بر سرعت ، حجم و وزن پرکن ها متفاوت است . برخی شرکت ها با نصب PLC و مانیتورهای لمسی رابط کاربری خوبی به روی دستگاه سوار می کنند که البته بر قیمت تمام شده تاثیر بسیاری خواهد گذاشت . باید توجه داشت که هرچه کاربری دستگاه ساده تر و دقت بهتری داشته باشد گزینه مطلوب تر است .

دستگاه پرکن پودر

دستگاه پرکن ساشه پودری 350x482 - دستگاه پرکن پودری

پرکن ساشه پودری

دستگاه ساشه پودری مدادی یکی از دستگاه های کامل در زمینه بسته بندی محسوب می شود. این دستگاه کوچک مناسب بسته های ساشه ای با اندازه کوچک است. از ساشه مدادی به منظور پر و بسته بندی کردن قوه های تک نفره، نمک، ادویه جات رستورانی و نظیر این موارد استفاده می شود. کیسه های ساشه را می توان با رنگ و لعاب فراوان به صورت اختصاصی و چاپ شده سفارش داد و در دستگاه استفاده نمود. معمولا این لفاف ها از جنس پلی استر یا سلفون صدفی هستند

نرخ کاری این دستگاه تا 35 کیسه در دقیقه است. دقت بالا، سهولت در بسته بندی، ابعاد کوچک، تیراژ بالا از مزیت های این دستگاه به شمار می آید.

> جزئیات دستگاه ساشه پودری مدادی

پرکن کیسه لودسلی

مکانیسم پرکردن این دستگاه توسط لودسل انجام می شود. دستگاه با توجه به وزن تعیین شده توسط نمایشگر از ۱۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم کیسه ها را پر و بعد از رسیدن به مقدار معین کیسه را رها می کند تا چرخه بعدی پر کردن صورت گیرد .

> جزئیات دستگاه پرکن کیسه

پرکن کیسه لودسلی - دستگاه پرکن پودری
پرکن والو دار 1 - دستگاه پرکن پودری

پرکن والو دار

این مدل از پرکن به دلیل داشتن سوراخ والو بهترین گزینه برای پر کردن کیسه های چاکدار (والودار) سیمانی و گچی و سایر پودرهای ساختمانی است . کیسه در داخل سوراخ والو قرار می گرد و فورا از پودر مورد نظر پر می شود . سیستم پرکن توسط لودسل اندازه گیری می شود.

> جزئیات دستگاه پرکن والودار

پرکن پودر کم حجم

کار این دستگاه ، پر کردن کیسه های پلاستیکی کم حجم مانند نمک ، فلفل و سایر ادویه جات و پودرهای این چنینی است.

زمانسنجی پر کردن مواد توسط تایمر جهت وزن های متفاوت از ۵۰ گرم تا ۱ کیلوگرم قابل تنظیم خواهد بود.

> جزئیات دستگاه پرکن پور کم حجم

پرکن پودر کم حجم - دستگاه پرکن پودری
پرکن پودر لیوان یکبار مصرف - دستگاه پرکن پودری

پرکن پودر لیوان یکبار مصرف

به منظور پر کردن لیوان های یکبار مصرف چای ، دم نوش ها، آب میوه و … از این دستگاه بهره می گیرند . سیستم دستگاه به صورت روتاری طراحی شده است که توسط اینورتر زمان چرخش آن تنظیم می شود. با زیاد کردن زمان طبیعتا مقدار پر شدن نیز افزایش می یابد .

> جزئیات دستگاه پرکن پودر لیوان یکبار مصرف