بسته بندی با دستگاه Shrink Pack

بسته بندی با دستگاه Shrink Pack همانطور که می دانید واژه شرینکShrink به معنای جمع کردن است. کار دستگاه شیرینگ پک نیز به این صورت است که به وسیله حرارت دادن لایه نایلونی شکل را روی محصول می کشد که ضمن زیباتر شدن ، کنار هم قرار دادن آن ها و قابلیت حمل بهتر ، محصول را در برابر عواملی چون گرد و خاک و رطوبت حفظ می کند.

ماشین های بسته بندی شرینک پک معمولا از حیث کاربرد به دو گونه کابینی و تونلی تقسیم می شوند. شرینک پک کابینی برای بسته بندی وسایل کوچک و مدل های تونلی به منظور شیرینک محصولات با اندازه متوسط به بالا استفاده می شود.
انرژی حرارتی مورد نیاز دستگاه شرینک پک با گاز ، برق ، بخار یا مخلوطی از آن ها تامین می شود. به عبارتی دیگر دستگاه های شیرینک پک دو گانه سوز نیز تولید می شوند. از مزیت دستگاه شیرینگ دو گانه سوز می توان به صرفه جویی در هزینه انرژی مصرفی ، گرم شدن سریع تر تونل و کم شدن زمان انتظار اشاره کرد .

مراحل شرینک – Shrink

ابتدا کالا به صورت تکی و یا چند تایی در کنار یکدیگر بر روی نوار نقاله قرار می گیرد .لایه نازک فیلم شیرینک دور محصول کشیده می شود. اندازه این فیلم باید متناسب با محیط کالای بسته بندی باشد .

فیلم شیرینک 1 - بسته بندی با دستگاه Shrink Pack
فیلم شیرینک

با حرکت نوار نقاله ، بسته ها به سمت کوره و تونل حرارتی دستگاه حرکت می کند. در این تونل مدت کوتاهی ( چند ثانیه ) با توجه به حجم و نوع لایه پلاستیکی شیرینک حرارت اعمال می شود تا این لایه مانند تن پوشی  دور محصول را بگیرد . در قسمت خروجی تونل نیز کولر و فن هایی به منظور خنک شدن تعبیه شده است تا نایلون حرارت داده شده ، به نحو مطلوب در آید.

نوشته مرتبط
انواع دستگاه نوار نقاله
شرینک پک 2 - بسته بندی با دستگاه Shrink Pack
تعبه فن برای خنک کردن شرینک

محصول نهایی و شرینک شده به صورت زیر خواهد بود:

محصولات شیرینگ شده - بسته بندی با دستگاه Shrink Pack
محصولات شیرینگ شده